zondag 12 januari 2014

Weekend.


Dit weekend verliep wat moeizaam. Vrijdag voelde ik me ’s avonds niet helemaal top en ik had afgesproken de volgende dag te gaan golfen. Ik ben vroeg naar bed gegaan en heb ook een behoorlijk aantal uren slaap geconsumeerd. Deze slaap vond trouwens wel in fasen plaats. Een paar keer ben ik wakker geworden vanwege hinder in verschillende vormen van de polyneuropathie.

Zaterdag werd ik om ongeveer 9 uur wakker. Er was niet veel te doen. Het weer was ronduit slecht, regen en harde wind. Ik was een beetje in dubio of er van golfen die middag wel wat zou komen. De buienradar gaf aan dat het ’s middags oké zou zijn, maar ik had er een hard hoofd in. Om een uur of half elf was het probleem opgelost. Mijn golfpartner stuurde me bericht dat ze  half twee als starttijd gereserveerd had. Een stok achter de deur dus, en misschien had ik dat wel even nodig.

’s Middags was het droog, althans het regende niet. De golfbaan had veel weg van een moeras. Desondanks toch gespeeld, en niet eens onverdienstelijk. Dat geeft altijd wel een goed gevoel. Nadat we nog even hebben nagepraat, op naar huis. De tank met energie was leeg merkte ik. Verder dus niets meer gedaan. Koken was gemakkelijk, omdat ik dat al eerder die week gedaan had. Wat een gemak zo’n magnetron.

Na het eten was ik zo moe dat ik alvast op de bank ben gaan liggen, met in het achterhoofd de wedstrijd van Barcelona tegen Athletic te gaan zien. Het liep alleen een beetje anders. Ik viel in slaap en om een uur of elf was ik weer een beetje wakker. Niks van de wedstrijd gezien. Ben snel verder gaan slapen, maar deze nacht verliep weer in een aantal etappes.

De zondag laat opgestaan. Heerlijk in bad gelegen. Daarna de badkamer schoonmaken. ’s Middags nog naar de golfbaan gegaan om er toch even uit te zijn. Zo’n anderhalf uur wezen oefenen, daar na doodop naar huis. Ik had totaal geen zin om te eten en ben eigenlijk erg moe. Heb nu wel last van tintelingen, en m’n rug, gelukkig niet duizelig, maar wel een beetje vaak stekende pijntjes in mijn onderbenen. Ik heb me voorgenomen eens een tijdje bij te houden hoe vaak en waarvan ik steeds last heb. Volgens mij zeg ik te vaak tegen mijn omgeving dat het wel goed gaat. Zo, en nu slapen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten