vrijdag 14 augustus 2015

Ander gezondheids-gedoe.

Het is al weer een behoorlijke tijd geleden dat ik dit blog heb bijgewerkt. Niet dat er niets is gebeurd de afgelopen periode, het tegendeel is aan de orde. Er is nogal veel gebeurd, en om niet maar steeds een klein stukje van de aaneengeregen gebeurtenissen te vermelden nu maar even de voorlopige tussenstand van wat me heeft bezig gehouden.
De laatste keer vermeldde ik dat ik last had van een blaasontsteking die maar niet wilde verdwijnen, en er uiteindelijk bloed in mijn urine is waargenomen, waarna er uiteindelijk een uroloog is ingeschakeld.
Zo’n dikke maand ben ik voor verschillende onderzoeken naar het ziekenhuis geweest. Uiteindelijk vielen de onderzoeken allemaal wel mee, al vond ik het wel vervelend om elke week minimaal een keer, meestal twee keer in het ziekenhuis op te draven. Het laatste onderzoek, een ct-scan van nieren, blaas en rest van de urinewegen kostte me zelfs een volledige dag, omdat ik volgens de nefroloog tot de risicogroep behoor. Uiteindelijk leek deze hele geschiedenis vorige week afgerond te zijn, en kwam er groen licht om met vakantie te gaan. Dat heb ik dan ook maar meteen gedaan. Er werd nog wel één keer een urinemonster genomen voor een onderzoek op een ander niveau. De uitslag zou telefonisch met me besproken worden, wat gister dan ook gebeurde. Ik had al eerder te horen gekregen, dat er behalve het nog steeds aanwezige bloed in mijn urine, waarvoor nog geen verklaring te geven was, geen afwijkingen zijn gevonden. Gister kreeg ik te horen dat er, naast bloed in mijn urine, afwijkende cellen van een andere aard gevonden zijn. Ik was er eigenlijk van uit gegaan dat er niets ernstigs aan de hand zou zijn en dat alles met een sisser zou aflopen, maar dat blijkt niet het geval. Ik baalde behoorlijk toen ik te horen kreeg, dat er op korte termijn een ander onderzoek nodig is. Een verband met de ziekte van Waldenström werd als uitgesloten beschouwd.
Het is dus weer onzekerheid troef, maar gelukkig ben ik daar met de wait-and-see ervaring aan gewend, en heb ik alleen even een paar keer gevloekt, om verder over te gaan tot de orde van de dag, namelijk vakantie houden. Ik ben ook niet van plan om eerder naar huis te gaan, maar als de uroloog wil dat ik eerder thuis kom, zit er waarschijnlijk niets anders op. Ik krijg dit eventueel telefonisch te horen.
De vakantie gaat verder volledig naar wens. Ik rust hier ontzettend goed uit en het is erg fijn om hier nauwelijks last te hebben van de polyneuropathie. Een paar keer ben ik naar wat grotere hoogte gegaan (3000 meter) om daar met een boek mijn tijd te verdoen en te genieten van de stilte en de natuur. Ik heb ook een paar keer geprobeerd op eigen kracht een stuk hoogte te overwinnen, en dat lukt me al beter dan de afgelopen jaren (al stelt het nog niet veel voor). Voor de rest ben ik voornamelijk bezig lui te zijn, en heb het daar aardig “druk” mee.

Tot zover maar even.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten