zaterdag 4 januari 2014

De laatste dagen van 2013.


Zo, de feestdagen zijn voorbij, en het wordt langzamerhand tijd om naar huis te gaan. Oudejaarsavond was geweldig. Ik had in de aanloop er naar toe een paar uurtjes geslapen, en het bleek dat ik niet de enige was. Oliebollen, soep, hapjes, drinken, en vooral veel leuke mensen. Sommigen waren onbekend maar sloten zonder problemen aan bij ons feestje. Ongemerkt werd het 12 uur en ging het goed los met het vuurwerk. Wat ben ik blij dat ik niet in Nederland ben nu. Deze nacht bij -15 met allemaal aardige mensen om je heen, dat gebeurt in het bekrompen kikkerlandje niet.

Op nieuwjaarsdag besef ik me dat er weer een jaar voorbij is en dat het gelukt is. Nieuwe opdracht 1 januari 2015. Dit klinkt vrij dramatisch, maar is het niet. Op een gedenkwaardige dag als 1 januari realiseer je je  dat het helemaal niet zo vanzelfsprekend is dat je weer een jaar kunt bijschrijven op je conto. Het is ook een moment om even stil te staan bij de zaken die er toe doen, die het afgelopen jaar zijn gebeurd. Wat betreft mijn ziekte was het wat hectisch; in een notendop, onverwachte dingen op nog minder verwachte tijdstippen, met onvoorspelbare uitzichten speelden zich af. De dreiging van de behandeling met chemo’s is even afgewend, maar onomkeerbaar is het slechte bloedbeeld, dat er dit jaar ontstaan is. Het afgelopen jaar zijn de waarden die niet moeten stijgen in mijn bloed jammer genoeg dramatisch gestegen. Gelukkig heb ik nog steeds de energie om me te verzetten tegen een negatief scenario. Het kost wel al mijn energie. Ik heb geen behoefte aan chemokuren die alleen als doel hebben de boel te rekken. April is het volgende ijkpunt.

Ik ben inmiddels thuis, en er zijn nog wel wat zaken gebeurd. Ik weet niet of die wel relevant zijn voor dit blog. Anders verschijnen ze wel in een volgend bericht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten